19 juni 2022

Over de 800km

Sobrado dos Monxes - Arzúa


Vandaag is wandeldag 45, rustdagen niet meegeteld, we hebben ruim 800 km in de benen en het is nog maar drie dagen - vandaag incluis - lopen naar Santiago. Dus je denkt: we zijn aardig getraind, wat kan ons nog gebeuren? Maar dat moet je dus niet denken, want:

A) ik blijk een blaar te hebben op mijn linkerhiel! Ik heb bijna nooit blaren met wandelen, en dan ineens na 7 weken bijna non stop wandelen? En op mijn nieuwe schoenen loop ik ook al een paar dagen, daar zal het toch niet aan liggen? Hoe dan ook, hij zit er wel en dat voelt niet lekker. 

B) vanaf het begin van de etappe doen mijn achillespees links en enkelgewricht rechts pijn. Nou doen ze dat bijna elke dag wel aan het eind van de etappe, maar dan weet ik dat het einde in zicht is en kan ik bijna met de voetjes omhoog. De hele etappe pijn is toch andere koek. 

C) Het is zo’n 20 graden kouder dat eergisteren, van 32 naar 12 graden, en het regent. Grotendeels is het miezer die soms wat minder en soms wat meer is, maar we krijgen ook een fikse bui over ons heen. We kunnen gelukkig even schuilen onder een afdakje en daar trekken we voor het eerst deze hele tocht onze regenbroeken aan. Hebben we die tenminste niet voor Jan-met-de-korte-achternaam meegenomen. 


Na 12 km en met nog 11 te gaan besluit ik dat het mooi is geweest voor vandaag. Ik heb teveel pijn en wil het vooral niet erger maken. En ik zou graag lopend aankomen in Santiago en vooral heel graag daarna nog naar de kust. In het dorpje waar we even uitpuffen en iets warms drinken in het café gaat op zondag geen bus, maar de cafébaas weet wel een taxichauffeur die me voor weinig geld naar Arzua kan brengen. Kees loopt wel door, en komt twee uur later in ons appartementje aan. Gelukkig is dat best ruim, zodat we overal verspreid onze natte spullen kunnen ophangen. En er is een lekkere bank met voldoende kussens om de voeten hoog te leggen. Morgen gaat het vast beter. 

Nog maar 38 km naar Santiago en nog  maar 153 km naar Muxia. 


Germaine






5 opmerkingen:

Beverakker zei

He jakkes, Germaine. Hopelijk gaat het morgen weer beter. Liefs, Carolien

Anoniem zei

Ai ai Germaine, wat een nare dag!! En dat je dan na zoveel weken plotseling die pijnen hebt!? Op het filmpje was je heel even in beeld en het huilen stond je nader dan het lachen, meende ik te zien. Dus doen! (huilen). Kunnen jullie ook 2 rustdagen nemen? Sterkte !! MartR

Han zei

Ooooo wat suf zo een blaar vlak voor het einde. Zet hem op, maar neem vooral rust. Het is geen wedstrijd. X Han

Anoniem zei

Was ik net een berichtje aan het sturen maakt Gert me attent op een vuurrode avondlucht.
Je krijgt hem op de app.
En Germaibe: probeer mied te verzamelen om de laatste kilometers naar Santiago uit te lopen; desnoods kleinere afstanden.
Verwen je benen en voeten. Heerlijk warm douchen; blaren verzorgen en uitrusten.
Komt goed ; jullie gaan het halen !!!!

Anoniem zei

Hoe is het mogelijk, na zolang ineens klachten. Het lijkt wel of het lijf doet wat het hoofd dacht: ik wil niet nú al aankomen in Santiago. Het is een vertragingstactiek 😀. Hoop dat t vandaag weer goed gaat! Willy